Saturday, October 10, 2009

Hai Pejuang Yang Hina..!

Dulu aku seorang bayi,
Aku membesar dan membesar,
Kini aku seorang yang sudah akil baligh,
Aku terus membesar,
Kini aku adalah remaja.

Ketika ini aku seorang remaja yang sederhana, hidupku seperti remaja lain.
Kawan-kawanku juga adalah remaja. Aku seorang yang bercita-cita menjadi pejuang disaat remajaku.

Cita-citaku menjadi pejuang kadang-kadang naik kadang-kadang turun.
Pabila semangatku diasah menjadi pejuang, semangatku naik.
Tapi pabila ia dibiar, ia surut merudum.

Cita-citaku menjadi pejuang kini tercapai. Akulah pejuang agama!

"Tidak wahai pejuang, engkau bukan pejuang, bahkan pemusnah!"

Suara ini masuk ke dlm hati ku. Aku berfikir dan berfikir..
Aku meneruskan perjuangan sebagai seorang pejuang.

"Tidak wahai pejuang, engkau bukan pejuang, bahkan pemusnah!"

Kenapa kau datang lagi suara?
Aku tertanya.
Diriku mula terkesan dengan suara itu.

Kini ku tahu, impianku seorang pejuang sebenarnya telah memakan diriku.
Dalam perjuanganku, aku menzalimi diriku dek kerana maksiat yang terpaksa
aku utamakan dalam impianku menjadi pejuang, dalam masa yang sama aku bersuara "HIDUP ISLAM!!!"
dikhalayak ramai. Mulianya aku dikhalayak ramai, hinanya aku dihadapan Allah.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pejuang hari ini diasah dengan kata-kata perjuangan yang indah.
Mereka tidak diasah dengan akhlak yang indah.

Pejuang hari ini diasah dengan dengan semangat juang yang tinggi.
Mereka tidak diasah dengan ilmu yang tinggi.

Takbir! Takbir! Takbir! Laungan juang.
Padahal mereka buta dalam berjuang.



No comments: